Sjööööögubben ( SAGA jag skrev )

Äntligen är det sommar lov ! Den här sommaren vill jag ha som minne med min två bästisar Angelica och Kattis .
Nästa söndag ska jag,Kattis,Angelica,Anton och Sam  till Angelicas gammla fabrosr stuga,det ska bli jätte spänande .
Vi ska vara där helt ensamma från söndag till tisdag ! Nu är det äntligen söndag och Angelicas pappa kör oss till den stora bryggan och vi får själv ta oss över med båten . Stugan liggerpå ö och ön ligger som ett öde inten finns  i närheten!
Senare på kvällen sitter alla vid köksbordet  Angelica berätta massa saker ! Efter en stund frågar Angelica sak -Får jag berätta sak ? -ja, det går ju bra för din mun tar ju alldrig stopp säger Anton på skämt -HAHA säger Angelica och flinar och chisar med ögonen !  Angelica tar ett djupt andertag och börjar  berätta . -För precis ett år sedan dog min fabror som äger detta stuga ja han dog den 15/6 kl 19.13  Han skulle ta ett kvälls dopp som han sällan brukade göra ! Han simmade några meter  och fastnade med foten i en spricka i sjögubbens bo -Ä men lägg av säger Anton ! -jo det är sant ! Han försökte ta sig upp men fick inget handtag tillslut kom han upp med all styrka han hade i kroppen ! Sen skulle han sätta sig i sin båt men den flöt i väg och sjö gubben drog ner Farbor igen och han kom aldrig upp !

-Visst säger Anton - Jo det är sant säger Angelica och blåser ut ljuset som står på köksbordet!
På morgonen sitter alla och äter sin frukost i lugn och ro ! Jag och kattis vill inte tro men kan inte sluta tänka på det !
Anton och Sam tror att det är bara ett påhitt för Angelica hade väl inte kvar att berätta och började hitta på ! Senare på kvällen bestämer sig Anton och Sam att ta kvällsdopp -Nej vill ni stanna där i vattnet ? -ee skitsnack säger Anton - vill nån annan hänga med säger Sam  och tar  Kattis på axlarna och säger -är du skraj ? -Neej säger hon och skrattar och springer i  med killarna. Dom simmar ett tag och Anton fastnar i en spricka   Angelica och jag blir skit rädda! -HAHAHAHA det finns ing.... hinner bara Anton säga och nu händer det på riktigt Kattis och Sam  springer upp på Hällan! Kattis börjar skrika och gråta som en bebis -va lugn säger Angelica ! Alla hjälper till att dra upp Anton till slut får vi upp han  och blöder i pölar ! Alla sätter sig i båten och Angelica kollar på klockan och  det står 19.12 Angelica tänker för sig  själv  1 minut kvar ,en minut kvar ! Efter en stund började det forsa in vatten i båten !

VILKA TROR HANN SIMMA I LAND ??



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback