Lucia!

idag var det Lucia! vi började med att lussa på morgonen inför hela skolan  vi blev bjudna på
pepparkakor och lussebullar och saft vår klass hade show när all hade gott hahah ! jag var
programledar och Nathalie ocksåsen gick vi till skolan igen vi  gick och åt då!  så på rasten förberedde
vi till kalaset för Johan vi pyntade och herjade  allt skulle vara perfekt! när det ringde in
så först hade vi matte till Kvart i 13  då för då sprang vi ner och gjorde ordning tårtan och
saften ! sen var det dax vi kom in med "Tårtan" Johan blev glad ! han fick 4 bitar ! hahaha
dom var inte små heller hehe  Johan sa det här var den bästa "Födelsedagen i mitt liv" haha
sen  skulle vi lussa på sumbrolund!! när jag skulle läsa min dikt blev det lite fel jag skulle säga
sång på slutet men sa jord,fred och sen blev det  sång pinit! sen slutade vi då gick jag hem
och göra ordning  mig för Lucia i kyrkan mamma gjorde lockar på mig sedan åkte vi till kyrkan
alla klasser  sjöng sånger och sånt på slutet var det våran tur det gick hyfsat bra tycker jag !!
sedan när det var slut åkte jag hem  och mamma gjorde ordning Lucia fika  vi kollade på
tv hela familjen det var mys pys !! :D



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback